Allmänna frågor
Är det säkert att handla på Onlinefynd.se?
Ja, allting sker krypterat med högsta säkerhetsnivå. Vi använder oss av Klarna som betallösning och de krypterar all information och garanterar kundens säkerhet. När du beställer hos oss uppger du dina personuppgifter och godkänner samtligt att vi sparar och använder dessa för att kunna genomföra din beställning. Vi dokumenterar även vissa kommunikation som vi har med dig för att kunna ge dig bästa service när vi följer upp beställningen.
Varifrån skickas mina varor?
Din beställning skickas från vår lager i Stockholm.
Kan jag beställa via e-post eller telefon?
Nej, men du kan också beställa via våra sociala media till exempel Instagram och Facebook.
Hur lång tid tar min beställningen?
Det tar ungefär 1-2 arbetsdagar
Levererar Onlinefynd utanför Sverige?
Nej, endast inom Sverige för tillfället.
Kan jag ändra min beställning efter köpet?
Nej, men du har alltid 14 dagars ångerrätt
Ångerrätt och reklamationer
Kan jag ångra mig ett köp?
Ja, du har alltid 14 dagars ångerrätt
Hur ångrar jag ett köp?
Det smidigaste sättet är att gå in på ”Kontakta OnlineFynd” och skriv till oss. Ta med beställningsnumret och produkter du vill ångra. Vid ångrat köp är det du som står för returfrakten.
Vad ska jag tänka på när jag returnerar/byter en vara?
Det som du ska tänka på när du ska returnerar varan till oss är:
- Köparen står för returkostnaden/fraktkostnaden.
- Märk retur med ditt ordernummer samt med efterföljande text ”Retur Onlinefynd”.
- Lämna in returpaketet hos ditt ombud, spara sändnings numret.
- Det är kundens ansvar att returförsändelsen kommer fram till oss, så paketera väl.
- Onlinefynd ansvarar inte för returförsändelser som skickas icke spårbart (t.ex. via brev) och som inte når fram till vårt kontor på grund av logistiska fel som görs på grund av externa fraktbolag.
- Du som kund väljer själv vilket fraktsätt du vill returnera/byta dina varor på.
Så fort varan kommit till vårt kontor så kommer vi att föra en registrering för att du som kund ska bli återbetalad för varan.
Önskar du en ny vara, d.v.s göra ett byte -gå in på Onlinefynd och gör en ny beställning på önskad produkt eller storlek.
Reklamationer, hur gör jag?
Skriv till oss på Kontakta OnlineFynd och ange beställningsnumret, vilken produkt du vill reklamera med en ingående beskrivning på vad som är fel eller defekt på den. Om du kan, skicka gärna med ett foto på den defekta eller felaktiga produkten. Inom kort får du svar från Onlinefynds kundtjänst som hjälper dig vidare.
Vem betalar returfrakten vid ångrat köp och reklamation?
Vid ångrat köp är det du som står för returfrakten och ansvarar för att paketet kommer fram. Därför råder vi dig att skicka rekommenderat eller spårbart, särskilt om det gäller dyrare produkter. Vid reklamation får du en bifogad retursedel i mejlet när du har skapat en reklamation (Kontakta OnlineFynd).
Hur får jag tillbaka mina pengar?
När vi har godkänd din retur får du tillbaka pengarna på samma sätt du betalade.
Outhämtade paket och garantier
Jag råkade glömma hämta det jag beställt. Vad gör jag?
Om du inte kan ta emot paketet vid leverans, eller inte hämtar ut ditt paket på utlämningsstället, skickas det tillbaka till oss, och vi kan då komma att debitera dig en skälig summa för frakt- och administrativa kostnader, normalt 395 kr.
Vad gäller kring garanti?
Alla produkter hos oss säljs med garanti och reklamationsrätt enligt konsumentköplagen.
Kundtjänst och kontaktuppgifter
Hur kan jag kontakta onlinefynds kundtjänst?
På vår kundtjänstsida skickar du enkelt meddelanden till oss. Vi svarar dig inom kort!
Läs mer på sidan Kontakta OnlineFynd